Disainmõtlemise ja digiturunduse õppekava teise kursuse tudengid koostasid õppetöö raames brändiauditid, mis andsid ülesandesse kaasatud organisatsioonidele olulist teavet brändijuhtimise parandamiseks.
Brändiauditid valmisid kahes aines: „Organisatsiooni brändi arendamine“ ning „Bränd ja selle kujundamine“. Ülesannet juhendas teenuste disaini ja juhtimise magistriõppe programmijuht Grete Männikus.
„Protsess algas septembris ja kestis detsembrini, kokku toimus ligi 40 tundi auditoorset õppetööd. Lisaks tegid tudengid iseseisvat tööd ja tihedat koostööd ettevõtetega,” selgitab Männikus. Projektis osalesid jalgpalliklubi Vaprus, pesupood BonBon Lingerie, Eestimaa vaatamisväärsusi tutvustav avastaEESTI.ee, aga ka paljud teised organisatsioonid. Koostööpartnerid valiti konkursil, kuhu kandideeris 145 organisatsiooni, kellest valiti välja 10.
Brändiaudit pakkus osalejatele võimaluse analüüsida oma organisatsiooni hetkeolukorda ja saada tudengitelt teoreetilistele teadmistele tuginevaid ettepanekuid brändijuhtimise tõhustamiseks. „Tudengimeeskonnad tegid iga kohtumise käigus samm-sammult selgeks brändijuhtimise erinevad aspektid, alates brändi identiteedist ja visuaalsest kujundusest kuni strateegilise juhtimiseni,” räägib Männikus.
Osalejate kogemused ja tagasiside
MTÜ JK Vaprus tunnustab tudengite panust. „Meie jaoks oli oluline saada uut vaatenurka. Kuigi suuri üllatusi auditi käigus ei tulnud, andsid tudengid kasulikke juhiseid, kuidas turundust ja visuaalset poolt parendada,” jagab klubi esindaja.
AvastaEesti.ee esindaja nendib, et koostöö tulemus ületas ootusi. „Auditi põhjal otsustasime muuta oma brändi ja korrastada oma tegevust. Tudengite ettepanekud olid nii asjalikud, et need aitavad meid kindlasti uute sihtideni,” kiidab ta. Organisatsioonide tagasiside on ülekaalukalt positiivne. „Ligi 90% osalejatest hindab tulemust suurepäraseks. Kuigi protsess polnud lihtne, oli see väga põnev ja tulemuslik,” tõdeb Männikus.
Praktiline projekt kui püsiv õpimeetod
Selliste praktiliste projektide algatamine on Pärnu kolledži jaoks muutunud traditsiooniks. Järgmisel aastal kuulutatakse taas välja konkurss uute koostööpartnerite leidmiseks. Projekt kestab kaks semestrit. Osalevate organisatsioonide arv sõltub tudengite arvust.
Praktiline projekt annab tudengitele võimaluse rakendada teoreetilisi teadmisi ja arendada koostööoskusi. Ettevõtetele pakub see aga väärtuslikku väljaspoolset perspektiivi, mis aitab leida uusi lahendusi ja parandada brändijuhtimist. Selline vastastikku kasulik koostöö on väärtuslik nii tudengitele, õppejõududele kui ka koostööpartneritele.
Vaata ka 22.08.2024 avaldatud uudist: www.parnu.ut.ee/et/sisu/soovid-oma-ettevotte-brandi-arendada-koostoos-parnu-kolledzi-tudengitega-saame-sind-aidata?